DPF in vzdrževanje
Filter trdih delcev je sestavni del dizelskih motorjev. Njegova naloga je čiščenje izpuha motorja in zmanjševanje onesnaževanje zraka. Je zagotovo pomemben del izpušnega sistema pri vozilih na dizelski pogon, saj izloča saje in pepel iz toka izpušnih plinov. Zaradi povratnega sistema dovajanja plinov nazaj v izgorevalno komoro se vidno zmanjša izpust dušikovih oksidov, DPF pa še dodatno pripomore k čistejšemu izpuhu in odstrani tipičen neprijeten vonj po dizlu. Dizelski motorji zaradi narave svojega delovanja (vse bolj pa tudi bencinski) tvorijo saje, ki lahko v naših pljučih in za splošno zdravje povzročijo precej zdravstvenih težav. Za to je pomembno, da saje ne pridejo v ozračje ampak se jih ustavi že v samem izpušnem sistemu.
Zakaj ga je potrebno vzdrževati?
Mestna vožnja in kratke razdalje pri nizkih vrtljajih motorja so velik sovražnik DPF filtrov saj ne omogočajo njegove normalne in optimalne regeneracije, zato se količina »saj« neprestano kopiči vse dokler filter ni potreben nujnega fizičnega čiščenja. Če ste opazili dvig porabe goriva, je vaša opozorilna DPF lučka prižgana ali pa je filter postal poln saj, je čas za nujni obisk servisa. Saje, ki se dlje časa odlagajo v filtru, prej ali slej zamašijo njegove kanale, zato ga je potrebno na vsake toliko obnoviti, oziroma iz filtra strokovno odstraniti naložene saje. Čiščenje DPF filtra se naredi z odpadno toploto (temperatura v izgorevalni komori lahko doseže do 600 stopinj Celzija), ki je stranski produkt izgorevanja, ta pa se imenuje pasivna regeneracija. Če ne zadošča, je potrebno izvesti aktivno periodično čiščenje. S čiščenjem DPF filtrov izboljšamo pretočnost, ki je primerljiva s pretočnostjo popolno novega filtra. Vaš jekleni konjiček bo po čiščenju oziroma obnovi ponovno zadihal s polnimi pljuči.